A A A

Buletin de identitate electronic

Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor a lansat implementarea buletinului de identitate electronic, care prevede crearea unui sistem informaţional integrat de identificare a persoanei şi prestare a serviciilor electronice cu utilizarea semnăturii digitale. Buletinul de identitate electronic promovează utilizarea instrumentelor TIC şi permite valorificarea facilităţilor oferite de Societatea Informaţională pentru siguranţa, confortul şi bunăstarea cetăţeanului.

Pe plan naţional, noul act de identitate asigură realizarea obiectivelor de dezvoltare a Societăţii Informaţionale prin trecerea la un nivel performant de dezvoltare a documentelor de identitate, crearea condiţiilor favorabile de acces la informaţie, servicii şi participare a cetăţenilor la treburile statului, îmbunătăţirea actului de guvernare prin ralierea la standardele europene, creşterea calităţii serviciilor, extinderea listei serviciilor electronice.

Pentru deţinător, buletinul electronic va permite identificarea vizuală (informaţia de pe suprafaţa e-ID) şi identificarea electronică (informaţia conţinută pe cip) în sistemele informaţionale automatizate. Eliberarea actului de identitate inteligent (de generaţia a III-a) se va face concomitent cu buletinul de identitate existent (de generaţia a II-a) prin oferirea oportunităţii de alegere între buletinul de identitate tradiţional şi buletinul de identitate electronic. Proiectului hotărîrii Guvernului privind punerea în aplicare a buletinului de identitate electronic a fost aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 841 din 30 octombrie 2013.